Tevékenységünk
Jelenléti és távoktatásos formában kínálunk Játékos logika név alatt tehetséggondozó tanfolyamokat jó képességű, általános tehetségű gyermekek számára, illetve szünidőben tehetséggondozó táborokat szervezünk.
Tanfolyamok
A tanfolyamok során a logika minél szélesebb spektrumát kínáljuk a gyermekeknek: a változatos feladatok között akadnak matematikai és nyelvi logikai feladványok, vizuális problémák, térlátást igénylő eszközök, stratégiai játékok, de találós kérdések és a mindennapi életből vett gyakorlati logikai példák is színesítik az órákat
Hogy eloszlassuk a közkeletű tévképzetet, fontosnak tartjuk megjegyezni: a logika nem egyenlő a matematikával! Diákjaink között egyaránt vannak olyanok akik a reál tantárgyakban érnek el jobb eredményeket, és olyanok is, akik a humán területen jeleskednek.
A feladatok megoldásához szaktárgyi felkészültség nem kell, elegendő az írás-olvasás és a négy alapművelet készségszintű tudása. „Csupán” logikus gondolkodásra van szükség, ugyanis a megoldáshoz mindig egy jó ötlet vezet el, nem pedig a rögzült sémák alkalmazása.
Tábor
Augusztusi egyhetes táborunk is a tanfolyamokon megismert szisztémán alapszik, de természetesen itt mód van más, tanfolyami keretek közé beszoríthatatlan feladatok, programok megszervezésére is. Így táborunkban minden gyermek találhat ínyére való tevékenységet, olyan elfoglaltságot, amelyben ő tud kitűnni, ezáltal sikerélményhez jut, amely aztán további jó eredmények elérésére sarkallja. Csak ez a változatosság képes lekötni a kor és érdeklődés tekintetében is sokszínű gyermekcsoportot.
Történetünk
A LogIQa Stúdió először – Elekes G. Sándor vezetésével – 1997-ben indított a Fővárosi Pedagógiai Intézetben, majd később Budán, több iskolában Játékos logika néven tehetséggondozó tanfolyamot, amelyeknek hamar híre ment, s örvendetesen nőtt a tanfolyamok és a diákok létszáma. Olyannyira, hogy rá egy évvel, 1998 nyarán megrendeztük az első nyári táborunkat, az azóta hagyományossá vált visegrád-mogyoróhegyi Logikatábort. Fokozatosan – pszichológusokkal egyeztetve, a magas intelligenciájúakat tömörítő Mensa HungarIQa tagjainak közreműködésével – dolgoztuk ki egyre hosszabb távra tantervünket.
2010-ben a Stúdió vezetését és a tanfolyamok tartását Mózes Krisztián, a Mensa HungarIQa tehetséggondozási ügyvivője vette át, folytatva az eddigi hagyományokat, s szem előtt tartva a célt, hogy minél több gyermek részesülhessen ebben, a már sokak – diákok és szülők – számára megelégedéssel szolgáló programban.
2014 óta a Gondola program résztvevőjeként (a Pósa Lajos fémjelezte A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal együttműködve) Nógrád megyei, halmozottan hátrányos helyzetű diákoknak is tartunk játékos logikai foglalkozásokat.
2020 óta minden évben beválogatták a LogIQa Stúdiót az innovatív oktató projekteket díjazó Edison100-as listára.
2020 márciusától a tanfolyamok távoktatásos formában is zajlanak, így földrajzi kötöttségek nélkül részt vehet rajtuk minden érdeklődő.
2022 őszétől ismét jelenléti kurzusok is indulnak, Veszprém vármegyében, Zánkán, Balatoncsicsón és Balatonfüreden.
2024 októberében a LogIQa Stúdió megkapta a Regisztrált Tehetségpont címet (TP-191-002-996).
Személyes bemutatkozás
Mózes Krisztián, tehetséggondozó pedagógus
A budapesti ELTE Bölcsészettudományi karán szerzett tanári diplomát, diplomamunkáját Tehetséges gyermekek táboroztatása címmel írta.
A logikatáborokban már 2002 óta óraadóként, csoportvezetőként, szervezőként vesz részt, a tanfolyamokat 2010 óta tartja – korábban helyettesítőként működött esetenként közre. Több alkalommal a Vakok Iskolájában is tartott logikai foglalkozást.
Akkreditált pedagógus-továbbképzéseket tart országszerte Gondolkodás és intelligencia fejlesztése címmel a MATEHETSZ (Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége) szervezésében.
2003 óta tagja a több, mint ötezer tagot számláló, a lakosság legintelligensebb 2 százalékát tömörítő Mensa HungarIQának, 2010 óta annak tehetséggondozási ügyvivője, 2012 és 2014, illetve 2021 és 2024 között elnökségi tagja.
Rólunk mondták
(még több véleményt olvashat itt)
“A logikatanfolyam megtanítja a gyerekeket arra, hogy egy problémát többféle módon is meg lehet közelíteni. Mindezt teszik fiatalos lendülettel, mindig jó hangulatban, könnyedén, egymást inspirálva. Ebben a közegben minden gyerek szeret aktívan gondolkodni és „küzdeni” egy-egy megoldásért. Az én fiam – aki az iskolai rendszerben eléggé szenvedett – évekig járt a tanfolyamokra és a táborokba. Csak ajánlani tudom!” (Ágnes)
“Marci fiam és barátja, Peti mindig felvillanyozva ült be a logikatanfolyam után a kocsiba, és hazafelé egymás szavába vágva mesélték nekem a különböző logisztorikat és találós kérdéseket, azt várva, hogy majd én (felnőttként) két piros lámpa között rájövök a megfejtésre. Marci a hatosztályos írásbeli felvételi napján ezt mondta: „Anya, volt olyan feladat, amit logika nélkül nem tudtam volna megoldani.” (Krisztina)
“Mindhárom – mostanra már felnőtt korba ért – gyerekem járt az évközbeni LogIQa foglalkozásokra és a nyári táborokba, és ez is segítette őket abban, hogy éles eszű, okos felnőtteké váljanak. A foglalkozások játékosak, változatosak, mégsem fárasztják a gyerekeket, sőt, mindenkinek sikerélményt adnak, mert nem a versengésen van a hangsúly, hanem a felfedezés örömén. Csak azt sajnálom, hogy az én gyerekkoromban még nem volt ilyen…” (Frigyes)
Rólunk írták
- részletes cikk a Forbes online-ban
- életmód-beszélgetés és hivatkozás az előbbi cikkre a nyomtatott Forbes 2024 júliusi számában
- rádióbeszélgetés a Tűréshatár című műsorban a Klubrádióban
- tévébeszélgetés a Csodabogár című műsorban a Duna TV-ben (itt a háromperces ajánló nézhető meg)
- tévébeszélgetés a Fix tv-n
- írott interjú a Gyerekszemlén
- egyórás rádióbeszélgetés a TehetségSávban
- rövid beszámoló az Újbuda című XI. kerületi lapban (7. oldal, Szárnyaló tehetségek cím alatt)
- az alapító, tantervet kidolgozó Elekes G. Sándor írása a Magyar Tudományos Akadémia lapjában, a Magyar Tudomány című folyóiratban
- beszámolók a logikatábor mintájára szervezett vajdasági logikai tanulótáborról: 2013, 2014, 2015 (itt, itt és videó), 2016, 2017 (itt és itt)
- Vasárnapi Hírek (a 2013. június 16-ai nyomtatott számban is)
- a Mensa HungarIQa AsztalLap című belső újságjában olvashat a tehetséges gyermekekről (itt)
- Élet és Tudomány Kalmár László Matematikaversenyről írott cikkében a hat, 2013-as győztes közül négyen diákjaink voltak, ketten a logikát is megemlítik
- Büszkeségeink, korábbi diákjaink figyelemreméltó teljesítményei
Ahol találkozhatott velünk:
- Kossuth rádió Közelről című, 2013. február 19-ei műsorában (19:03-tól)
- A Gondola Program (facebook-oldal) résztvevőjeként a hvg.hu-n
- Az Edison100 2020-as, 2021-es, 2022-es és 2023-es listáján (vagy itt)
- Az M5 Ez itt a kérdés című műsorában, 2021. január 11-én
Mi valljuk
-
A gyermekeket minden esetben partnerként kell kezelni, az oktatás-nevelés egy kétirányú folyamat, amelyben mindkét félnek aktívan részt kell vállalnia.
-
A gyermekek felé mindig a megfelelő kihívásokat kell támasztani. A túl könnyű, túl nehéz kihívás egyaránt eltántoríthatja a további feladatmegoldástól.
-
Célunk, hogy megadhassunk mindent ahhoz, hogy a nálunk tanuló gyerekek kiegyensúlyozott személyiséggel rendelkezhessenek, és ez hozzájárulhasson ahhoz, hogy kiteljesedjenek.
-
A “mai” gyermekeket is gondolkodásra lehet bírni akár egy darab spárgával, pár szál gyufával, nincs minden esetben szükség digitális eszközök bevonására. Nem tagadjuk a digitális jártasság fontosságát, de valljuk azt, hogy a gyermekeknek szükségük van valós életbeli problémák megoldására, fizikai eszközökkel való játékra, feladatmegoldásra. Ezért mi foglalkozásaink során nem használunk digitális, elektronikus eszközöket.
-
A legjobb motiváció a sikerélmény. Ezért úgy válogatjuk össze a feladatokat és játékokat, hogy a gyerekek közül minél többeknek lehessen sikerélménye, mivel ez viszi őket tovább, ez biztosítja, hogy keresni fogják az újabb kihívásokat.
-
A tudatosságra nevelés példamutatással kezdődik. Ezért táborainkban hosszú évek óta szelektíven gyűjtük a hulladékot, tanfolyamainkon újrahasználjuk a papírokat. Eszközeink minőségiek, tartósak, hogy minél tovább szolgálhassanak minket és minél kevésbé terheljék a környezetet. A táborainkban figyelmet fordítunk a környezeti nevelésre, arra, hogy a gyerekek rácsodálkozhassanak az őket körülvevő természet csodáira is.